Chladící pult – pohled zákazníka a prodavačky

Chladící pult - pohled zákazníka a prodavačkyKrásná cukrárna, příjemná obsluha a zákazník, který si připadá jako blbec, protože ani neumí popsat dva chlebíčky, které by si rád koupil. Opravdu velmi častý problém, kdy má obsluha za oboustranně proskleným pultovým chlaďákem zcela jiný pohled na útroby chlaďáku, než zákazník. 

Uvědomme si, že zákazník je na opačné straně pultového chladícího boxu. Vše, co se nachází v chlaďáku tak vidí z jiné perspektivy. Zákazníkovo vlevo je vaše vpravo. Pult je kvůli své chladící funkci často oboustranně zasklený, takže nejen, že sklo láme paprsky světla, kdy nevhodné osvětlení nad pultem někdy i zamezí dobré viditelnosti. Zároveň je dobrou zvukovou izolací. Takže pokud máte hlavu v pultu, asi neporozumíte, co zákazník říká.

Velkým problémem jsou popisem neoznačené jednotlivé položky nabídky. Při výběru z pěti druhů chlebíčků vznikají od zákazníka požadavky na chlebíček s vejcem a kolečkem salámu, přitom další dva sousední typy chlebíčku také obsahují vajíčko a salám. Nebo mezikulturní přenice o tom, zda je čokoládový bobek s vaječňákem uvnitř bombičkou po podkrkonošsku, nebo špička po pražsku. Nad zákazníkem nezvítězíme – ani to není záměrem. Takže, zkusme najít schůdnou cestu porozumění.

Jak vylepšit komunikaci:

Ke každému výrobku dejte čitelně buď popisek typu: špička, marokánka…. Nebo, k čemuž se přikláním spíš, viditelné číslo a detailnější popisek výrobku, jak je vidět na přiloženém obrázku. Zákazníka tak neuvedete do stavu zoufalství z neschopnosti popsat slovy předmět objednávky. Zároveň nebudete zdržovat sebe, zákazníka i další zákazníky čekající ve frontě. Stačí pouze říci zákazníkovi, aby vám prozradil číslo chlebíčku a nejasnosti jsou pryč.

Nesmíte si však zapomenou ten samý číselný tahák udělat pro sebe – tedy z pohledu prodavače/ky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.