Hurá na internet – obchod na internetových mapách

Máte kamenný obchod a nejste vidět na internetových mapách? Chyba! Dnes je běžné, že se zákazník informuje nejprve na internetu, než vyrazí do terénu. Tak si nenechte ujít další zákazníky a přidejte svůj obchod do internetových map.

Google maps a Mapy.cz jsou pro českého zákazníka dva nejvýraznější mapové portály. Dnešní zákazník nejprve hledá na internetové mapě a teprve poté vyráží do ulic. S nástupem levného internetu v mobilu se možnosti ještě násobí a zákazník přímo na ulici hledá, kde v okolí by mohl uspokojit svoji nákupní potřebu.

Tak proč nebýt vidět právě tam, kde zákazník hledá. Služby jsou zdarma a efekt je nesporný. Hlavními hráči jsou: www.google.cz/maps a www.mapy.cz

Google maps 

Registraci provozovny na google maps můžete provést, pokud máte účet na google (takže např. používáte email na gmail.com). Když nic od google nevyužíváte, jednoduše si založte nový emailový účet na mail.google.com. Následně stačí, když po zadání www.google.cz/maps do prohlížeče zvolíte v nabídce „Přidat chybějící místo“. Následující obrázek ukazuje, kde nabídku najdete:

Nabídka na google maps

Nabídka na google maps

Dále vyplníte požadovaná políčka a potvrdíte tlačítkem „odeslat“.

google maps přidání firmy do map

google maps přidání firmy do map

Mapy.cz

Mapy.cz patří do skupiny služeb seznam.cz, který také provozuje portál firmy.cz. Pokud chcete provozovnu přidat do mapy.cz, měli byste registrovat svoji firmu na portálu firmy.cz. Tato operace je mírně složitější. Návod najdete na odkazu: https://napoveda.seznam.cz/cz/firmy/napoveda-pro-klienty/registrace-uctu-na-firmy.cz

Pro pražské podniky ještě přidávám zajímavý portál: www.2gis.cz. Registraci najdete na: http://ad.2gis.cz/praha/add-info